<< Klik for at se indhold >> Klinik |
I Systemmanager -> System -> Klinik håndteres klinikspecifikke informationer.
Felterne vil fortrinsvis blive udfyldt ved opstart med EG Clinea, men ændring af telefonnummer mv. kan betyde, at klinikinformationerne skal redigeres.
Det direkte telefonnummer (Tlf. dir.) er ikke nødvendigt, men hvis udfyldt vil det blive benyttet på henvisninger, lægebreve og andre EDI forsendelser i stedet for det normale kliniknummer.
Hvis klinikken har tilkøbt adgang til Intras, anvendes feltet Intras til angivelse af det link, som klinikken har fået udleveret af Intras.
Bemærk! Ved multiklinikker skal det sættes op for alle klinikker.
Ved klik på de tre prikker ud for SOR-nr. er det muligt at tilknytte op til 5 SOR-numre til klinikken, så forskellige SOR-numre kan bruges til forskellige eksterne integrationer.
Der kan vælges mellem 5 anvendelsestyper af SOR-numre: Generelt, FMK/DDV/TAS, LPR, DNHF og EDI. Hver anvendelsestype kan kun vælges én gang på oversigten.
Når EG Clinea skal bruge et SOR-nummer, så vil systemet først tjekke, om SOR-nummer med den pågældende anvendelsestype findes (f.eks. FMK/DDV/TAS til modul Medicin). Hvis den ikke findes, da vil SOR-nummer til anvendelsestype Generelt bruges i stedet for.
Hvis klinikken indberetter til Landspatientregisteret (LPR) skal organisationscertifikatet for klinikken indlæses via knappen <Signatur>. Læs mere i afsnittet LPR.
Bemærk! Er kun synlig for de aktuelle klinikker og skal kun indlæses i én Systemmanager for klinikken.
Knappen <Indstillinger> anvendes til opsætning af indstillinger på klinikniveau.
Det inkluderer bl.a. opsætning af Liva Healthcare, hvor brugernavn og adgangskode indtastes (illustreret).
Det inkluderer også klinikkens login-oplysninger til WebReq.
Bemærk! Opsætningen vil være gældende for hele klinikken. Ved multiklinikker skal det sættes op for alle klinikker.
Skærmbillede