<< Klik for at se indhold >> Sendte svar <Ctrl+S> |
I Sendte svar ses de epikriser, e-konsultationer og korrespondancebreve, der er skrevet på patienten.
Ofte stillede spørgsmål
1. Gå til ”sendte svar” med <Ctrl+S> 2. <Ins> for at oprette et nyt lægebrev/ korrespondancebrev 3. Udfyld de aktuelle felter 4. Tryk <OK> 5. Print med <F5> eller send med <F7> |
1. Gå i journalen og find teksten, som skal med i lægebrevet/korrespondancebrevet 2. Hvis der ønskes flere notater med i brevet, markér da den ældste kontakt for de notater som skal med. 3. <Alt+Æ> 4. Sæt prik i speciallægeepikrise eller korrespondancebrev. Speciallægeepikrise kan modtages af lægeklinikker m.m. (ikke sygehusafd.) Korrespondancebrev kan modtages af sygehusafdelinger og lægeklinikker m.m. 5. Indsæt evt. anden modtager 6. Når lægebrevet/korrespondancebrevet er færdig tryk <OK>/<Send> 7. Lægebrevet/korrespondancebrevet sendes elektronisk med <F7> eller udskrives med <F5>. |
1. I modulet sendte svar som tilgås med <Ctrl+S> |
1. Gå til ”Sendte svar” med <Ctrl+S> 2. Markér lægebrevet/korrespondancebrevet der ønskes sendt en kopi af. 3. <Ctrl+ins> for at kopiere brevet 4. Markér modtagerfeltet og se muligheder i Hjælpelinjen for at vælge en anden modtager. 5. Når lægebrevet/korrespondancebrevet er færdigt tryk <OK>/<Send> 6. Lægebrevet/korrespondancebrevet sendes elektronisk med <F7> eller udskrives med <F5>. |
1. Gå til ”sendte svar” med <Ctrl+S> 2. <Ins> for at oprette et nyt lægebrev/ korrespondancebrev 3. Gå til ”Modtagne svar” med <Ctrl+M> 4. Markér svaret som ønskes kopieret til lægebrevet/korrespondancebrevet og tryk <enter> 5. Markér tekst som ønskes kopieret ved hjælp af <Shift+pil ned> 6. Kopiér med <Ctrl+C> 7. Gå tilbage til lægebrevet/korrespondancebrevet med <Ctrl+S> 8. Stil cursoren hvor teksten ønskes sat ind og tryk <Ctrl+v> 9. Vælg modtager – se Hjælpelinjen 10.Når lægebrevet/korrespondancebrevet er færdig tryk <OK>/<Send> 11.Lægebrevet/korrespondancebrevet sendes elektronisk med <F7> eller udskrives med <F5>. |
Systemmanager - Diverse - Udskrifter - Sendte svar |
Indstillinger
Åbn 'Indstillinger' og vælg 'Sendte svar' for at se, hvilke indstillinger, klinikken/brugeren selv kan administrere. Læs mere om, hvordan en indstilling kan ændres her. |
Der er indstillinger for Sendte svar, som vil skulle ændres af EG Healthcare Support, som eksempelvis:
•Oprettelse af kontakt i journal ved oprettelse af nyt svar/lægebrev samt hvilket felt skal kontakten indsættes i. •Automatisk kodning af ydelse ved e-konsultation til patient og korrespondancebrev til hjemmeplejen. •Hvorvidt der er muligt at afsende genoptræningsplaner (GGOP). |