<< Klik for at se indhold >> Trinvis eksempel |
Opret automatisk forløb
Opret forløb
1.Åbn Systemmanager med <Ctrl+Alt+A> eller fra menuen og vælg Diverse -> Automatisk forløb.
2.Vinduet 'Automatisk forløb' fremkommer.
3.Sørg for at fokus er i 'Forløb' (øverste halvdel af vinduet) og tast <Ins> eller højreklik og vælg 'Ny' for at oprette nyt forløb.
4.Vinduet 'Opret forløb' fremkommer.
5.Udfyld felterne. Læs eventuelt forklaring til felterne i afsnittet 'Funktioner og felter'.
6.Vælg <OK> for at gemme.
Opret forløbskontakter
7.Sørg for at fokus er i 'Kontakter' (nederste halvdel af vinduet) og tast <Ins> eller højreklik og vælg 'Ny' for at oprette nyt forløb.
8.Vinduet 'Opret forløbskontakt' fremkommer.
9.Udfyld felterne afhængigt af speciale og behov. Læs eventuelt forklaring til felterne i afsnittet 'Funktioner og felter'.
Feltet 'Koder' udfyldes ved at fokus er i Koder og tast <Ins> eller højreklik og vælg 'Indsæt' for at indsætte kode.
Vinduet til diagnoser fremkommer og kode kan søges, markeres og vælges med <OK>, <Enter> eller dobbeltklik.
'Kodeforkortelser' kan vælges ved at have fokus i feltet og tast <Ins> eller højreklik og vælg 'Vælg' for at indsætte kodeforkortelse.
Vinduet 'Vælg kodeforkortelse' fremkommer og kode kan søges, markeres og vælges med <OK>, <Enter> eller dobbeltklik.
Feltet 'Ydelseskoder' udfyldes ved at fokus er i Ydelser og tast <Ins> eller højreklik og vælg 'Ny' for at indsætte ydelseskode.
Vinduet 'Vælg grundydelse' fremkommer og kode kan søges, markeres og vælges med <OK>, <Enter> eller dobbeltklik.
Tillægsydelser kan indsættes ved at fokus er i Ydelser og tast <Shift+Ins> eller højreklik og vælg 'Ny und.' for at indsætte tillægsydelse.
Vinduet 'Vælg tillægsydelse' fremkommer og kode kan søges, markeres og vælges med <OK>, <Enter> eller dobbeltklik.
Journaltekst tilføjes i felterne 'Subjektiv', 'Objektiv', 'Undersøgelse' og 'Plan'.
10. Skal flere forløbskontakter oprettes, gentages trin 7-9.
11. Vælg <OK> for at gemme.